Tentaplugg och höstväder!

Hej bloggvärlden! 
 
I helgen har jag haft full rulle så har inte haft tid att kika in här och uppdatera. Vi hämtade Bella i torsdags och sen hade vi det bara mysigt hemma med prat och god mat.
 
På fredagen var jag, C och Bella och shoppade. Vi käkade sushi och bara umgicks, slutade med att jag köpte en jättemysig stickad tröja på Gina Tricot och senare på eftermiddagen åkte Mikael och vi tjejer till Kista Galleria där vi först köpte lite mer kläder på Vero Moda och sen käkade den godaste middagen ever i deras foodcourt. Efter att vi ätit fick vi skjuts till Tele2 arena där vi såg Justin Biebers konsert, som förövrigt sög! Han var verkligen inte samma människa jämfört med förut och han verkade dessutom trött på hela grejen med musik och show. Mimade största delen av konserten, allt kändes liksom fake. Kom hem rätt sent så gick och la oss direkt. 
 
Lördag så vaknade vi runt nio, fixade oss och åkte till ICA Maxi där vi köpte lite fika och mat eftersom vi skulle spendera hela dagen vid Svandammshallarna i Uppsala där vi köade till Veronica Maggio. Blev mycket häng på gräset i solen, mot kvällen kom Mikael med pizza till oss för att vi inte skulle vara hungriga under konserten och sen var det dags för konsert. En av de bästa, mysigaste och roligaste upplevelserna i mitt liv. Stod längst fram, hade ögonkontakt med Veronica och Klas och alla andra i bandet, och efter konserten fick jag träffa Veronica och Klas, krama dem och ta en bild med henne, summa sumarum var allt köande och skrikande till låtarna värda det. 
När vi kom hem sen så gjorde Bella iordning varm choklad till oss alla och vi satt i soffan och pratade tills vi flyttade till vår säng och fortsatte allt prat. Var hur mysigt som helst! 
 
På söndagen vaknade jag lite halvt bakslagen i huvudet, ont i halsen och hes som en idiot. Fick springa och väcka Bella då vi behövde åka hemifrån 30 minuter senare och ingen var vaken. Hon fick stresspacka och jag och Mikael fixade oss lite snabbt innan vi skjutsade Bella till Stockholm Central där vi vinkade av henne :( Men vi ses snart igen (December, men ändå). Åkte hemåt och la oss i soffan, efter ett par hektiska dygn så var det värt det. Fixade lite middag och bara myste i soffan med Tyson som vi hämtade innan vi åkte hem. Gick och la oss rätt tidigt igår och hoppas på detsamma ikväll, då jag känner att jag inte har all ork i kroppen. 
 
Imorgon har jag min första tenta för terminen, och det är egentligen därför jag sitter vid datorn men jag kände att jag ville skriva om helgens bravader innan jag fortsätter med något så intressant men tråkigt som Nya testamentet. Var ute med Tyson och plockade lite löv och nu sitter jag med min enorma Te-mugg från Indiska och ska skriva sammanfattning på alla föreläsningar för att sedan plugga in det. Vi håller tummarna så jag inte blir förkyld, för som det verkar just nu så har hesheten från konserten börja gå över till en förkyldning. Ska även boka bio inför imorgon, ett sätt att peppa mig själv till att orka med tentan = belöna mig själv! <3 
 
Lyckliga jag och vackraste Veronica Maggio efter en underbar konsert! 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!