Oktober - December 2016

Oktober
 
Oktober månad började med solsken och häng i Stadsparken inför Veronica Maggios kvällskonsert! Det var så roligt att få uppleva en sån mysig stämning som blev när vi köade, och själva konserten var helt amazing. Såklart såg jag konserten med Bella, och vi fick ta en varsin bild med Maggio efteråt, gissa om vi var lyckliga? 
Dagen efter konserten åkte Bella hem och vi hängde bara hemma, eftersom det varit ett par hektiska dagar, det där med konserter tar på kroppen! 
 
 
Jag och Mikael gick på en mini-dejt och såg på Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Och utöver det pluggade jag och hade sjukt många inlämningar och tentor. 
 
Vi var på ett konfaläger med våra två konfirmander, men efter lägret beslutade vi att inte ha konfirmander detta år och satsa på att få till en större grupp till nästa år, vilket jag verkligen hoppas att vi får! Vi gör ju så himla mycket roligt! 
 
Sen ställde Mikael upp på att åka till Ge-Kås i Ullared över en helg, det var en av de roligaste snabb-resorna jag gjort! Vi fick med oss en hel del saker och julklappar, är sugen på att åka ner igen men det om 1-2 år förmodligen, känner att det nu ska läggas fokus på annat! 
 
 
Vi köpte en tvättmaskin och en ny dammsugare, en av de bästa investeringarna vi gjort i år! 
 
Jag var på begravnning, och vi var på bröllop. 
 
Mikael fyllde 21 och vi firade med lite fika med våra familjer och sen köpte vi vinterdäck till Saab:en som står i garaget och väntar på att bli helt färdig! 
 
November
Det snöade ! Vi trodde att vintern var kommen, men ca 1 1/2 vecka senare smälte det bort, nu när jag gör sammanfattningarna är dock vintern tillbaka! Det är -9 grader idag så vinter it is! (12-12-2016)
 
Jag pluggade som en toker under november och sen fick jag ett jobb! Jag fick jobb som köksbiträde i en bowlinghall och det är det roligaste jobbet jag hittills haft, visst kan det bli stressigt ibland och helt dött ibland, men det är fortfarande roligt! 
 
 
Jag skrev teoriprov till körkortet och blev godkänd på första försöket! 57 poäng kammade jag hem, så jag är stolt! 
 
 
December
December började i princip med att jag flög ner till Kalmar. Jag gillar inte att flyga men nu har jag fått vänja mig vid det och det har gått bra! När jag kom dit satte jag mig på Espresso House och skrev ett informativt tal till skolan, hade 5 timmar på mig så jag spenderade dem väl. Sen kom Bella och mötte upp mig och vi åkte hem till dem. Vi myste till det lite senare på kvällen med cheeze balls, pepsi max, choklad och film, det var såååååå mysigt! 
 
På lördagen åkte vi till Växjö och såg Kent! Vi kom dit fyra timmar för tidigt så vi skulle köa, men dem som hade hand om köandet var inte där så vi stod och frös i fyra timmar eftersom folk inte kan sköta sitt.... Det var ändå värt det i slutändan, vi stod längst fram på Kent, vrålade och grät, och hade the time of our lives! 
På söndagen så åkte vi på Davids (Bellas lillebror) innebandy match och hejade! Det var jätteroligt och sen när vi kom hem packade jag och vi käkade middag, sen fick jag lite adventsfika att ta med hem och blev skjutsad till flygplatsen. Mikael hämtade mig på Arlanda när jag landat och sen adventsmyste vi med varandra innan det var dags att sova. 
 
Den 8 December hade jag uppkörning, och jag kan stolt säga att jag har ett KÖRKORT! Det är jättehäftigt tycker jag och skönt också! Jag åkte till MoS med C efter att jag klarat det och sen hem igen för att få blommor av mamma och tårta av Mikael! 
 
 
Den 9/12 så var jag i skolan på förmidagen och sen på eftermiddagen packade jag och åkte till Bellas bror i Stockholm för att möta upp Bella och sova där eftersom vi skulle på konsert dagen efter. Jag var dock så himla klantig, jag glömde våra sovsäckar i Uppsala, så Mikael åkte och hämtade dem efter att vi ätit tacos, vilken stjärna! Klockan 04:51 morgonen därpå satt vi på tunnelbanan mot Globen för att köa för Håkan Hellström och på kvällen den 10/12 stod vi längst fram och vrålade till vartenda Håkan-låt (jag kunde faktiskt några) sen efter konserten hämtade Mikael oss och vi åkte hem. 
 
På söndagen drog vi upp julgranen, och den är lika fin som vanligt, vi vill dock ändra lite med pynt inför nästa jul, men det är då de! 
 
Det var lucia i skolan och det var hur mysigt som helst, även om julkänslan inte lyckades infinna sig då heller :/
 
Sen smög sig julafton på och vi firade med Mikaels sida av släkten, det vart extremt mycket mat och julklappar! Sedan firade vi med grabbarna på juldagen och med min familj på annandagen! Julen har minst sagt vart mysig och jag har bara jobbat i mellandagarna, och ikväll ska vi (Jag och Mikael) hem till C och fira nyårsafton lite lungt! 
Bild från nyårsafton 2015/2016. 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!