Wings.

Hej bloggisen! 
 
Long time, no see. Eller hur var det? 
 
Nej så här står det till; jag har ju börjat plugga (måste ändra i "om mig"..) och det har varit väldigt mycket. Jag har redan hunnit ha ett seminarie och ska ha ett till på måndag samt en TENTA nästa fredag! Alltså är vi klara med första delen i religionskursen på onsdag! Och det är helt sjukt vilken fart allt går i, jag känner mig superpigg vissa dagar och andra inte, imorse till exempel kunde inte jag komma upp ur sängen på grund av en otrolig smärta i ryggen som fortfarande håller sig, så det blev att stanna hemma. 
 
Jag och M har förresten flyttat ihop, och jag har nästan fått klart allt i lägenheten. Ska sammanställa en lista ikväll med sådant som är kvar, i vissa rum är det skapligt mycket kvar och i t.ex. sovrummet är det spegel, lampor och lite lådor till mina byråer kvar, så jag tror på att sovrummet kommer bli klart först, och att antingen arbetsrummet eller köket blir klart sist. Vissa dagar känns det otroligt konstigt att faktiskt bo ihop med personen man älskar mest av allt, ibland på grund av att man irriterar sig på minsta lilla den andra gör och andra gånger för att allt är för lugnt. 
 
Just nu sitter jag i soffan med en pläd, spotify igång på tv:n och försöker läsa mig full på kunskap kring ämbete och makt, för det är just det seminariet på måndag handlar om. Det är inte det enklaste men samtidigt lätt så skapligt att förstå, jag saknar dock möjligheten att skriva ut här i lägenheten, men det lär jag kunna ordna med nästa eller månaden efter. Sedan har jag även förbrett en kalkyl via google som jag och M delar, där vi diskuterar julklappar, lägger upp en budget osv. just kring julklappar och även födelsedagspresenter. M fyller ju 20 snart och jag är lite småstressad då jag har massvis av idéer men inte så mycket möjligheter, men det löser jag nog ;) 
 
Senare ikväll kommer ett inlägg upp med lite svar på sånt som kan vara intressant. Håll utkik! ;) 
Ni som inte sett på instagram, jag har tatuerat en fjäril på det mest smärtsamma stället, som symbol för min mamma. 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!