44 frågor.

1. Vem är din bästa vän? Mikael är nog min bästa vän men sen har även C en delad plats med honom, jag kan berätta allt för dem. Sen har jag ju A, som är min barndomsvän. 

2. Vad har du för skostorlek? 41 på de flesta skorna, och vissa felar en halv storlek upp eller ner. 

3. Brukar du skratta för dig själv? Händer rätt enkelt om jag hittar något roligt på pendeln på morgonen, rätt pinsamt faktiskt. 

4. Vilket är ditt favoritnummer? 13.

5. Vad var det senaste du åt? Naturgodis (förvånande att det var något sött.. not.) 

6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då? Blå.

7. Hur är vädret just nu? Väldigt septemberaktigt. Små blåsigt, små regnskurar lite då och då och inte en solstråle på himelen. 

8. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? M. 

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet? Ögonen. Jag kollar alltid på ögonen hos det motsatta könet, för i blicken kan man läsa av så mycket. Spelar ingen roll vilken situation man möts i. Sen är jag otroligt svag för vackra ögon. 

10. Tv eller dator? Dator, tio gånger om! Jag kollar (nästan) aldrig på TV, har blivit mer sen vi flyttade ihop och när jag är hemma själv. 

11. Favoritprogram på TV? Om jag bara får välja ett så är det nog alla matlagningsprogram (Roy Fares ex.) , även om jag inte kollar särskilt ofta.  

12. Har du några syskon? Ja, två stycken äldre!

13. Längd? Jag är 173 cm lång. 

14. Hårfärg? Brunett, rätt så lik den färg jag har nu, har endast kompletterat med lite ljusare slingor. 

15. Ögonfärg? Grå/Grön/Blå melerade. 

 16. Använder du kontaktlinser? Nej, men bör använda mina glasögon.

17. Favorit-högtid? JUL! Jag preppar flera månader i förväg och har även lite traditioner som följs tillsammans med de 24 dagarna innan jul.

 

18. Favorit-månad? AUGUSTI! Älskar sensommaren, och mitten av augusti brukar kunna pricka in precis så som det ska vara.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning? Händer rätt ofta, särskilt innan min mens, kan börja gråta av vad som helst. Sen gråter jag alltid när jag hör nationalsången, det är egentligen också utan anledning. 

20. Vilken var den senaste filmen du såg? Pirates of the Carribean: The cruise of Black Pearl. 

21. Favoritdag på året? Julafton! Läs fråga 17. 

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt? Nej, även om jag är mer traditionell och tycker att sånt är killens "göra" så skulle jag lätt kunna fråga ut på date. Jag brukar kunna fråga M om vi kan gå på en "date" bara för att det är mysigt. 

23. Kan du stå på huvudet? Nej, och vill heller inte testa.

24. Kramar eller kyssar? Kramar från vänner och släkt, pussar från mamma och kyssar från M. Måste jag bara välja en så är det M's kyssar. 

25. Choklad eller vanilj? CHOKLAD!

26. Har du några tatueringar? G-klav bakom höger öra och en fjäril på insidan av vänster fot. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

27. Vad lyssnar du på just nu? Min nyskapta höstlista på Spotify. 

28. Är du kär i någon kändis? Har varit störtkär i Tom Kauliz och Justin Bieber, däremot är jag inte kär i någon av dem längre, dock kan jag tycka kändisar är söta eller snygga, men inte kär nej. 

29. Vilka böcker läser du just nu? Typ all kurslitteratur, bibeln och annars Elsas mode och Economista. 

30. Piercingar? Jag har haft helix och 5 hål i öronen, har idag bara tre hål i öronen men använder oftast bara två, vill däremot ha navelpiercing och även helix igen. 

 

31. Vad gör du just nu? När jag skrev inlägget bloggade ju jag och sen pluggade. 

32. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Saltade och smöriga, alltid. 

33. Hundar eller katter? Hundar. 

34. Favoritblommor? Jag älskar rosor och orkidéer.

35. Har du blivit påkommen att göra något du inte får göra? Ja, så många gånger.  

36. Har du en bästa kompis av motsatta könet? Ja, min M och C. 

 

37. Har du älskat någon någon gång? Ja, jag är väldigt kärleksfull och älskar många nära o kära.

38. Vem vill du träffa just nu?  A! 

39. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Ohja, har en vän som jag hållt ihop med sedan 5:e klass och sen har jag ju grabbarna och Madde från gymnasiet och nu går ju jag i skolan och har vänner där. 

40. Har du någon gång skjutit med en pistol? Nej faktiskt inte, men jag vill testa. 

41. Gillar du att flyga flygplan? Jag avskyr det, det är inte logiskt att det kan flyga och det gör det skrämmande.  

42. Höger eller vänsterhänt? Vänster!

43. Hur många kuddar sover du med? Tre hemma hos mamma och två hemma här. 

44. Saknar du någon? Ja! Saknar min barndomsvän A, vi bor bara 5 minuter ifrån varandra men vi har inte setts på snart ett år! 

Jag och A på hennes 18-årsdag
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!