Varför inte?

1. Bästa frukosten?

Den var ju svår, jag är inte världens frukostätare men kan tycka  att varma mackor med ost och oboy till det kan vara otroligt gott, sen tycker jag te och mammas pannkakor är en perfekt söndagsfrukost! 

2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Jag är inte världens vin-fantast men däremot är ju vin "bättre" för kroppen än en drink (även om alkohol inte är bra egentligen) så jag säger nog vin, men då ska det vara rosé eller vitt. 

3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Svart, klassiskt, modernt och lättmatchat med smink. 

4. Bästa uppfinningen?

Mobiltelefonen helt klart!

5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?

Att inte tycka saker är pinsama som för andra kan vara självklara, ett exempel är att ringa svärisarna och fråga om något kan jag tycka är pinsamt fast frågan kan vara i stil "när ska ni åka till ...?" 

6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.

Vet faktiskt inte om jag vill skriva ut dem, men kan säga att dem skulle ha tre namn (dock bara ett tilltalsnamn). Och jag kan väl även säga att flickans namn skulle börja på V och pojkens skulle börja på A. Skulle det komma fler barn kommer pojken börja på W och flickan på A.

7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?

Det ser ju häftigt ut när man slår upp det, men jag tror jag skulle gråta av sorg, för jag har så svårt att släppa saker och bara göra.

8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?

Vill ju säga Uppsala, men det känns så "meh.." så skulle jag välja heeeelt utan att tänka på alla små aspekter så skulle det vara New York. 

9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Aldrig mer få se på TV, jag kan inte tänka mig en dag utan musik. 

10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Jag är en riktig vinnarskalle, och är väl inte särskilt bra på sällskapsspel, men av de jag kört mest är nog Cluedo min topp! 

11. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Undersköterska, jag är väldigt tacksam över de människor som jobbar som USK, men jag själv skulle aldrig vilja jobba som USK. 

12. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
Någon form av lotion, gärna med solskyddsfaktor.

13. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
Isabella Löwengrip Spångberg (Blondinbella.se), Gabriella Joss (Gabriellajoss.se), Alexandra Nilsson (Kissies.se), Aspyn Ovard (aspynovard) och Therese Lindgren (thereselindgren) . Aspyn och Therese är vloggar men.. 

14. Vem känner dig bäst och varför?
Den var svår, för mamma känner mig otroligt bra. Och C känner ju mig också otroligt bra, men bäst känner nog M mig, vi bor ju trots allt tillsammans och spenderar all tid tillsammans. 

15. Vad står på din shoppinglista till våren vintern?
Eftersom det är höst nu så skriver jag väl till vintern istället och det är en ny klänning till nyår som jag ska kika på snart samt en ny KAMERA!!! Jag ska unna mig (och M)  en saftig julklapp i år, för att jag vill börja dokumentera vårat liv mer än vad vi gör idag!

16. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?

Jag går till sängen (haha..) nej men en mer specifik plats? Då är det något nära eld eller vatten, eller en lekplats och gungar med musik i öronen. 

17. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Ett mål att gå ner i den vikt jag tycker är överflödig (för mitt egna bästa) och sedan har jag ett mål med mina studier. 

18. Vad vill du bli när du blir stor?
Eftersom man aldrig riktigt blir "stor" eller "vuxen" så är väl frågan fel formulerad, men präst inom Svenska kyrkan.

19. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Hmm, inreda, fast det är ju typ en hobby, men vlogga ? 

20. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?  "När någon ställer frågan "Varför?" reflektera inte, svara bara "Varför inte?" Och får du inget vettigt svar tillbaka, lägg inte ner tid på att omformulera dig. "

21. Kakor, chips eller godis?
Godis, alla gånger om. Förut skulle jag sagt allt men godis är nog godast. 

22. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Jag tycker ju ordet "hen" låter så fult, men det har en väldigt fin tanke bakom, så tyvärr får det hamna i "ful" kategorin då jag går på hur det låter och ordet "kär" är fint, det låter fint och det har en fin mening. Så ja, hen och kär. 

Någon som jag håller kär, och är kär i, jag älskar med hela mitt hjärta denna lilla tuss. 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!