Sex filmer.

Okej bloggen, jag har tagit mig i kragen och börjat få flow, jag har tänkt på vad jag kan blogga om mer än bara "hej jag är i skolan hejdå" och kom sedan på att det är höst och många sitter inne mer, så jag tänkte lista mina sex  favoritfilmer, som jag kan titta på om och om igen! Här nedan ser ni ett litet kollage med dessa sex filmer och under kollaget kommer en kort beskrivning om handlingen (inga spoilers) samt min egna kommentar. 
 
Letters to Juliet - En romantisk komedi som utspelar sig i Verona, Italien. Sophie är på resa med sin italienska pojkvän när hon hittar ett brev adresserat till Julia (från Romeo & Julia) vilket leder henne till  "Julias sekreterare", Sophie bestämmer sig för att svara på detta brev som är över 50 år gammalt. 
 
Jag älskar Letters to Juliet då det verkligen är en väldigt romantisk film med ett väldigt fint innehåll. Amanda Seyfield är en favorit hos mig som skådespelerska och hon passar så bra i rollen i denna film. 
 
Bridewars - Även detta är en romantisk komedi. Det handlar om de två bästa vännerna Liv och Emma som båda ska gifta sig, men när deras planer får en oväntad vändning så blir dem rivaler och gör allt för att sabotera för varandra. 
 
Jag är en sucker för bröllop och denna film är en jag sett massvis med gånger. Jag älskar hur rolig denna film är även om den handlar om bröllopssabotage (vilket inte är OK!) och sedan tycker jag om slutet på filmen. 
 
The Lucky One - Romantisk drama som handlar om Logan som är en U.S Marine soldat, på fältet hittar han en bild på en kvinna som han behåller men inte lägger mer tanke på. Efter sin tjänstgöring återvänder Logan till Colorado, men eftersom Logan lider av PTSD får han ett ryck och går tillsammans med sin hund till Louisiana, med bilden av kvinnan i hand. 
 
Här vet jag faktiskt inte vad jag ska säga, filmen är helt klart värd att se, och jag rekomenderar starkt alla filmer baserade på Nicholas Sparks böcker, jag har inte läst alla böcker men jag har sett alla filmer och läst de flesta böckerna.  
 
Shutter island - Shutter island är en drama/thriller som handlar om kommissarien Teddy Daniels  åker ut till Shutter island för att där hitta en kvinna som rymt från mentalsjukhuset, begått ett mord och gömmer sig på ön. Men han dras snarare in i en "lek" och saker blir allt mer och mer underliga. 
 
Leonardo DiCaprio, mentalsjukhus och en jäkla ö, kan det bli bättre? Leo är bäst (inte bara han) som skådis och han passar otroligt bra i filmer med en mer allvarlig djup. (som denna eller inception) 
 
Dear John - Drama/Romantik, och vad passar inte bättre en höst kväll? John möter Savannah och dem blir kära men John måste ut i tjänst eftersom han är soldat och Savannah ska tillbaka till skolan, men dem håller kontakt via brev hela året. 
 
Jag är en person som älskar romantiska och dramatiska filmer, okej? Är det lite "Army" stuk så blir det bara bättre. Även denna film är baserad på Nicholas Sparks bok och ah, Channing Tatum är med. 
 
The Great Gatsby - Även detta en drama/romantik. Filmen börjar med att Nick Carraway sitter hos en psykiatriker och berättar om Jay Gatsby, den mest hoppfyllda mannen som Nick någonsin träffat. 
 
En av mina absoluta favoritfilmer (även om jag somnade senast jag såg den), Leonardo DiCaprio i huvudrollen och 1920-talets New York, det bara hörs ett "ahhhh..." i huvudet på mig när jag tänker på New York under 1920. Sen gillar jag upplägget på storyn, musiken och hela utformningen av scenerna. 

Här har ni dessa sex filmer som jag absolut tycker att alla ska ta sig tiden att kolla på denna höst. Många kanske redan har sett dessa filmer eller tycker att jag har en urusel filmsmak men dessa sex tycker jag väldigt mycket om och rekomenderar dem till de som främst gillar romantik i blandning med drama eller komedi (fast alla innehåller drama) och rekomenderar absolut att läsa Nicholas böcker och se andra filmer baserade på hans böcker. 

 

 

Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!