Early mornings and Chai

Hej bloggen! 
 
Jag har precis nyligen landat här hemma och tänkte slå mig ner och blogga innan jag börjar röja upp det lilla som behöver röjas här hemma. Jag har nämligen varit på stan sen typ 10 imorse med min mamma, pappa och min lilla gudson Danil. Eller först träffades jag och mamma på Stadium i Forumgallerian där dem håller på att sälja ur butiken då dem ska flytta till nya Åhléns-byggnaden här i Uppsala, sen dök pappa upp och sen råkade vi stöta på Victoria och Danil och sötisen ville följa med mig och mamma (farmor) så då fick han självklart det! Fick med mig en jacka från Everest som jag kommer visa upp så småning om på bloggen. Vi gick runt lite på stan och fikade bland annar på Espresso House, blev en chai och en bagel för min del, och en mini-brownie och festis till lill-killen. Sen följde dem mig till min cykel och jag cyklade hem till vår lägenhet. Har precis startat en sista maskin med tvätt så får vi en tvätt-fri helg, och ska precis vika den tvätt som hängt på tork över natten. Sen ska jag städa undan från vårat bord och bära ner vissa jul-grejer från ovanvåningen, och skriva en inköps-lista till vad vi behöver handla nästa helg. 
 
Imorgon är det tenta-dag igen, denna gång i kyrkans historia och filosofi, håller tummar och tår då jag verkligen lagt tid på att plugga till denna tenta, så lär bli en sväng på ICA när M kommer hem så jag får med lite fika till tentan. Jag är den där personen som måste äta medan jag skriver för att det ska funka. Sen så ska vi upp tidigt på lördag för att min nageltjej behövde boka om min tid, och vi ska vara hos henne klockan 8 istället för klockan 14:30 vilket innebär att vi behöver åka hemifrån klockan 7 men det tror jag går bra, vi är vana vid att kliva upp tidigt så det blir bra, så får vi en bra start på dagen också. Ska se om vi har något mer att planera in till helgen, vet bara att det är konfirmandupptakt klockan 12 på söndag så det är väl bara det så länge utöver naglarna som är planerat. 
 
Kom precis på att jag måste hitta en sugpropp också så vi kan sätta upp julstrumpan på kakelugnen också, för det går inte att sätta en skruv eller så och jag tror det kommer bli mysigt med en julstrumpa (redan fått sätta upp min skapade julkalender på väggen, scoore!) 
 
Jag ska hur som helst sätta igång nu och så hörs vi förmodligen under morgon-dagen efter tentan! 
 
Älskar att kunna sno bilder från min Insta för att jag inte riktigt tycker om att fota med kameran, ska nog sälja den och köpa en annan som jag spanat på! 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!