30 om julen

1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar, lätt!
2. Skumtomtar eller knäck? Knäck alla dagar i veckan.
3. Ischoklad eller marsipan? Ischoklad, marsipan är ju inte ens gott...
4. Köttbullar eller prinskorvar? Så svår... Men prinskorv i så fall, köttbullar äter man nästan året om. 
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka!
6. Lax eller sill? Äter bara ugnsbakad lax...
7. Sylta eller pastej? Euw.
8. Paradis eller Aladdin? Aladdin MÖRK!
9.Revbensspjäll eller Jansons? Revbensspjäll, Jansons är ju inget att gilla?
10. Glögg eller julmust? Must eller alkoholfri glögg.
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Alltså, va? Det är inte gott.
12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt, med mycket  socker och kanel!
13. Hemma eller borta? Borta hos någon som kör hela köret med kalle, julbord, glögg och grejer så slipper man själv.
14. Utomlands eller Sverige? Sverige, men skulle vilja fira jul i USA någongång.
15. Ge eller få? Jag gillar att ge, men få är ju roligast!
16. Mysteriet på greveholm eller Sunes jul? Mysteriet på Greveholm.
17. Chokladkalender eller paketkalender? Aktivitetskalender och tekalender ;) 
18. Plastgran eller äkta? Plast, så är inte det massvis med barr som ska städas undan.
19. Arne weise eller Ernst? Ernst!
20. När vill du att första snön ska falla? Typ vid första advent. 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Vet faktiskt inte, minns att det var riktigt glest med snö ett år men aldrig så att det varit grönt! 
22.När är det dags att pynta? Så fort advent närmar sig, alltså samma vecka som advent! Men julgranen ska upp typ tredje advent!
23. Kan du komma på något negativt med julen? Att VS fashion show sänds samtidigt som Kalle Anka på tv:n.
24. Favorit julfilm? The nightmare before christmas! 
25. Favorit julkalender? Jag har aldrig följt någon kalender utom LasseMaja men jag har ju sett Mysteriet på greveholm i efterhand, så LasseMaja om det är dem man följt som det frågas efter. 
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Jul för mig som ryss varar från 1 advent till mitten på januari så jag blir mättad! 
27. När öppnar du dina julklappar? Efter maten men innan efterrätten
28. Favorit juldoft? Som det doftar hemma när man har bakat!
29. Vad framkallar mest julstämning? Att pynta samtidigt som man lyssnar på julmusik! 
30. Vad är viktigast med julen? Att alla får vara glada!  

 

 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!