The Mortal Instruments: City of Bones

För några dagar sedan såg jag klart filmen The Mortal Instruments: City of Bones. I huvudrollerna kan vi se Lily Collins som Clary Fray, Jamie Campbell Bower som Jace Wayland och Robert Sheehan som Simon Lewis.
 
Fakta om filmen (taget från wikipedia) :
 
Efter att Clary Fray, en till synes vanlig tonåring, bevittnar ett mord på en klubb, finner hon att hennes mamma, Jocelyn, har attackeras i sitt hem i New York City och kidnappats av Valentine i sin sökning efter den Mortal Cup. Hon får hjälp av en Shadowhunter som heter Jace och hans vänner hjälper henne med att rädda hennes mamma och på vägen får Clary reda sanningar om sitt förflutna och blodslinje och blir den person som sin mamma fruktade att hon skulle bli. Clary får veta att Shadowhunters är halv-änglar krigare som jagar demoner, och att hon även är en shadowhunter och försöker därmed utnyttja sina krafter för att i tid rädda sin mamma. Med hjälp sin nyfunna gåvor finner Clary Mortal Cup som hennes mamma gömt, bara för att bli förrådd och tvingas ge upp den. Hon försöker att rädda sin mamma innan det är för sent, och finner sig själv fångad i en kamp mellan krafter hon knappt förstår.
 
Filmen är extremt konstig och förvirrande och man blir snabbt inkastad i handlingen, jag tror det skulle underlätta om man läst böckerna innan för att få en mer klar bild. Men på slutet så faller alla små bitar på plats förutom dom som man fortfarande går runt och funderar på då tvån The Mortal Instruments: City of Ashes kommer nästa år.
Filmen får 3 av 5 nyckelpigor av mig för att Jamie är sjukt snygg och låtarna i filmen är ganska bra!
 
och här har ni trailern :)
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste ha läst böckerna innan för att fatta något, det förstår vem som helst.

Svar: Vi förstod filmen utan att läsa, dessutom ska böckerna enligt min åsikt läsas efteråt :), Kram Elizaveta
Elizaveta Komarova

2013-11-01 @ 13:30:36

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!