Juni 2013

Månaden började inte så bra. Hur förbererder man sig mentalt för att säga hej då till ett djur som funnits sen man föddes. Hur förbererder man sig för att gå in i ett rum och vet att man inte kommer se dom små tassarna eller se hur han hoppar ner och går iväg. Kommer ihåg det som om det var igår. Mamma kom in och väckte mig och sa att det var gjort och precis i samma ögon blick ringde Ello och jag bara stor grät och hon fattade inget. Det gjorde så ont. Min lilla pipen. Han hade nästan precis börjat gillat mig och kunde komma när jag ropade på honom. Min lilla ängel. 
 
För er som inte vet det så var pipen min mormor och morfars sista katt. Han föddes samma år som mig fast tidigare. Han blev 15 år så han var ganska gammal.
 
11 Juni 2013. Datumet jag sa hej då till min safe place i 3 år och accepterade att jag aldrig skulle komma tillbaka till samma klass efter sommarlovet. Jag skulle inte få träffa mina fina tjejer varje dag och jag skulle lämna dom bästa lärarena jag haft under min skolgång. Sista skolavslutningen i grundskolan.
 
Kiki slutade 6:ann och efter sommmarlovet gick vi alla 3 systrar i stan. Vi firade att det var sommarlov med bullar och tårta.
 
Lotta flyttade hit med sin söta hund åkan och bodde här hela sommarlovet!
 
Ello var nästan konstan hemma hos oss och firade dessutom midsommar med oss! Bästa dagen ever!
 
Min tjocks blev 17 år! Jag och Maggi åkte till gröna lund och surpriseade henne!
 
Jag fick det på papper. Att 53 dagar senare skulle mitt största äventyr börja.
 
Kommentarer
Postat av: MATILDA

åh söt katt!

2013-12-12 @ 20:20:31
URL: http://matildays.forme.se

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!