Förvirrad liten tös...

Nu var det ett tag sedan jag kikade in.. Men tyvärr blir det så ibland. 
 
Jag har valt att inte skriva här på bloggen under första halvåret på 2017. Och helt ärligt är det skönt att inte känna att jag "måste" blogga. Livet har annan mening nu, men jag kommer nog ha kvar Beatless och även kika in lite då och då och uppdatera. 
 
I skrivande stund är jag precis hemkommen från en kväll på Gröna Lund med underbara SKU och KU-13 och ska strax sätta mig och skriva på en hemtenta som ska in om 2 dagar. Jag har upptäckt att jag är som effektivast på nätterna, det är inte den bästa egenskapen hos mig, men inte heller den sämsta. Det här med att plugga över huvudtaget känns som en hopplös sak ibland. Och tyvärr, även om jag valt ett yrke där människor till stor del är öppna och medmänskliga så finns det människor som tyvärr inte har samma syn på saker. Det finns folk som inte vill att jag, som ung tjej ska plugga till präst, för det är ett yrke för män. Inget kvinnor bör syssla med. Men även om detta bygger upp ilska hos mig så vet jag att den ilskan och "hotet" inte ligger mot bara mig. När jag kommer in på dessa tankebanor brukar jag vilja ge upp studierna, lägga allt på hyllan. 
 
För två veckor sedan kom jag hem från ett läger i Undersvik, där fick jag träffa mina (förhoppningsvis) blivande kollegor för första gången. Jag fick träffa de människor som på tre dygn kändes som en familj, de människor som har samma strävan i livet som jag, att tjänstgöra i Guds hus. Dessa tre dagar var så pass intensiva att de flesta av oss däckade på tåget hem. Men samtidigt vart jag fylld av ny energi, av en längtan tills nästa gång vi ses. Vi ska på antagningskonferans i augusti, då vi får träffa de människor som tillsammans med Uppsalas biskop bestämmer över vår framtid, som bestämmer om vi är redo eller inte. Bara tanken av lägret i augusti får det att vattna sig i ögonen, både av lycka att få träffa denna härliga grupp och av nervositet och rädsla för att jag inte ska vara bra nog, att jag kommer bli dömd som ung tjej som inte platsar. 
 
Fram tills augusti har jag bestämt mig för att försöka prestera med läsning och studier varvat med praktik och sommarjobb. Jag har totalt 10 kurslitterära böcker att läsa (utöver de jag har till kvällens tenta, alltså till de andra två) och sedan har jag även 14 skönlitterära böcker att läsa, och det tänker jag hinna! Jag kommer nog kika in här under sommaren, men som ni märker är mitt inlägg lite förvirrat för att det finns såååå mycket jag har att berätta om men jag vet att det inte ska behöva vara en novell i ett inlägg. 
 
Vi kommer att höras mer under sommaren och alla bravader jag hittar på. Lovar! (Ska nog försöka mig på att ändra designen också, vi får se ;) )
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!