Friyay!

God förmiddag och hej! 
 
Idag är det fredag och det spenderas på bästa sätt: först sovmorgon, sen plugg och sen födelsedagsförberedelser, eftersom Mikael fyller år imorgon! 
 
Igår så var ju jag och fikade med C och det slutade med att jag kom hem med en ny dammsugare och två julklappar! Det var inte direkt planerat just för denna månad men det har varit tänkt att vi ska köpa ny dammsugare ett tag. Vi har inte hunnit testa den ännu men den är godkänd av astma- och allergiförbundet så det är ju ett stort plus i kanten! Dessutom var den prissänkt med en tusenlapp hos Elgiganten, så jag slog till! Efter att jag kommit hem städade vi av lite grann här hemma men ikväll ska det städas mer, och sen åkte vi och käkade på ett ställe som är nytt här i Uppsala, Mangal BBQ, vi körde på en varsin kebab-tallrik och om jag ska vara ärlig blev jag lite besviken då man dels fick extremt lite kött jämfört med andel pommes och sen så var det en liten skvätt sås, tycker absolut bäst om ställen som har "ta dina grönsaker och sås själv", just för att man själv får välja vad och hur mycket man vill ha på sin tallrik utöver kött och pommes. Efter att vi käkat åkte vi lite med bilen för åkandets skull, och det är så mysigt när det är höst och mörkt ute.
 
Idag försvann Mikael till jobbet rätt tidigt, som vanligt, och jag sov ungefär fram till klockan 9:30, så sovmorgon tog jag verkligen. Nu har jag precis satt mig framför datorn och ska börja plugga efter att jag ätit tidig lunch med Mikael som kom hem till gården precis! Jag hör väl av mig här senare! 
 
En rätt gammal bild på mig och Mikael som jag tycker kan få pryda dagens blogginlägg! ;) 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!