Maj 2014

Maj månad började med Gotland och slutade med Frankrike! Där emellan så hann jag göra alla nationella prov i skolan, bli extremt mycket uppriven inifrån, bli och fortsätta vara extremt kär. 
Av det jag bloggat var jag mest i skolan och mådde allmänt dåligt, men sen så hade jag även roliga dagar. Dagar då jag mådde som sämst blev jag hämtad på skolan och sysselsatt med något roligare. Gick mestadels runt i mina rosa stövlar och min skinnjacka, kanske kan passa på att använda den innan det kommer snö nu? :P 
 
Frankrike var grymt, vi var ju i Taizé som det nämndes på bloggen förut. Började med att samlas på Arlanda en eftermiddag och dricka kaffe på Starbucks, sen vart det att checka in och sätta sig på flyget ner till Schweiz, väl nere i Schweiz så klev vi på en buss som vi spenderade närmre 5 timmar på med ETT jävla stopp. Skulle egentligen bara ta 3 timmar men Frankrikes bilköer var ju hemska, och ändå är jag helt ok van vid Rysslands bilköer. Men när vi väl var framme i byn så kändes det underbart, oavsett hur trötta vi var så tror jag alla såg fram emot Taizé, och jag kan säga på rak arm att det är ett livsäventyr som jag absolut vill göra om! Bibelstudies, massa tyskar, konstig mat och alla böner, morgon, lunch och kväll var liksom en rutin man fick in att gå i kyrkan och det kändes inte mer än naturligt. 
 
Alla som funderar på att åka till Taizé GÖR DET! 
Den otroliga matkön! 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!