You burn with the brightest flame.

Magdalena här. 
 
Jag har gått och blivit förkyld, suck alltså. Jag hatar att missa skolan och halka efter, ska försöka bli frisk till imorgon då jag har ett väldigt viktigt prov. Nästan halva min klass är borta på grund av sjukdom, det går nog något nu. Jag gillar inte heller att bara ligga och vila, haha jag gillar att röra på mig typ hela tiden jag får spatt! Jag vill ut och springa, eller dansa typ men jag har blivit förbjuden. Ja, vad ska man göra nu då? Sova? Jag är inte ens så trött, lyssna på musik kanske? Aa sjunga kan jag ju inte, rösten är ju paj. Haha ni hör ju, jag är uttråkad! Jag orkar inte plugga just nu, men jag borde. Jag har lite ärenden som jag behöver uträtta, men jag orkar ju typ inte röra på mig. Jaja, nu ska jag sluta klaga på min dag haha.
 
Jag har lite musiktips iaf, jag är ju typ alltid efter med all musik då men ändå. Just de här låtarna har en väldigt speciell betydelse för mig, av olika anledningar men det kommer vi till. Den första låten är av en av mina favoritartister Sia, hennes låtar har betydelse och hon har en speciell röst. Låten heter breathe me, och handlar om en inre kamp med sig själv. Låten är otroligt fin och vacker men väldigt sorlig, och sättet hon sjunger låten på mig får mig att få rysningar. Låten betyder mycket för mig, eftersom att den låten var med på en video tillängnad till en kompis som tog sitt liv. Varje gång jag hör den, så ryser jag till den är så underbart fin på alla sätt och vis. Jag gillar den raspiga rösten, det är mer inlevelse så. Jag gråter varje gång jag hör den låten. 
 
Den andra låten är - Oh if you could see me know av the script. Jag gillar verkligen the script, deras musik är underbar och inlevelserik och de har speciella röster. Texterna är meningsfulla, och sånt gillar jag! Den är tillängnad till en av sångarnas pappa som dog, och den andra sångarens mamma och pappa som dog samma år när han var tolv år gammal. Den påminner mig om min pappa, farmor och farfar. Och jag tycker att låten är otroligt fin, jag gråter ockå varje gång jag hör den hehe. 
 
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!