Inflammation i stortån

Ja, som ni kanske redan listat ut har jag lyckats få en inflammation i min stortå... Fattar verkligen inte hur jag lyckades men igår kväll hade jag jätteont så jag klippte mina tånnaglar för jag trodde nageln låg och tröck mot huden (jag vet att ni vill veta det!) men det gjorde bara ondare och jag hade jättesvårt att sova för det gjorde så ont och imorse när jag vaknade så kunde jag inte ens gå på foten för det gjorde så ont att jag nästan började gråta.
 
Så mamma ringde sjukvårdsupplysningen och hon sa på en gång i telefon att jag hade en inflammation men skulle alla fall få en tid så en läkare fick kolla på det, och sagt och gjort fick jag en tid vid 5. Så åkte in till närakuten och träffade en läkare i mindre än 5 min och fick antibiotik ut skrivet. 3 gånger om dagen i 10 dagar CHECK.
 
Så nu vet jag hur det känns också... och det är verkligen inte skönt! Ganska glad att jag upptäckte det så snabbt för man har ju hört om andra som har fått gå med det i några dagar och behövt skära upp huden vid nagel och sånt skit, så lycklig över att jag bara fick lite antibiotika!
 
Annars har jag bara sovit, imorgon vid 11 så ska jag på Kikis innebandy match och tänkte faktiskt ta med mig min kamera och försöka få några bilder som sen kanske kommer upp här!
 
Som ni kanske märkt har jag inte gjort challengen igen (Fy mig jag vet!) men det är för att jag inte kunnat ta en bild och jag vill helst ta färska bilder om ni fattar vad jag menar så imorgon ska jag försöka göra gårdagens, dagens och imorgons challeng och sen lägga upp dom dagarn där dom ska vara!
 
Just nu sitter jag och dricker mitt fina te och lyssnar på musik och bara tar det allämnt lungt
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!