The Purge

Can we just... O...M..G!
Om du en natt per år kunde begå vilket brott du ville utan att bli straffad av samhället, hur skulle du agera?
 

The Purge handlar om just det. En natt per år så kan du begå alla brott du vill, Mörda, Stjäla. Alla brott blir lagliga i 12 timmar. Man får följa en familj dom 12 timmarna. Jag vill så gärna se den här filmen!
Frågade Maggi om hon ville gå på bio med mig nån gång snart och den här filmen har biopremiär den 19:e. Hoppas det blir en midnatts premiär för då vet ni vart jag kommer vara ;)
 
Men jag vet att man inte borde ha så stora förväntningar på filmen men kom igen, man kan ju inte stoppa sig själv med alla tankar som kommer upp i huvudet om hur filmen kommer vara.
Men samtidigt så när jag tänker efter är det lite som The Hunger games men här kan alla vara ett mål.
För "Purge" betyder ju Utrensning och om man går in på den engelska wikipedia och söker på The Purge så står meningen The only rules during The Purge are that "Level 10" government officials must remain unharmed and usage of weaponry above "Class 4" is forbidden.
 
Så du får alltså inte skada regeringen som är Level 10 och det är ju regeringen som har bestämmt att The Purge ska finnas och det finns ju likheter med The Hunger games. Även fast The Purge går under Thriller och Skräck medasn The Hunger games går under Action och Äventyr.
 
Men kolla på trailen här nedanför och lämna en kommentar om vad ni tycker om trailen och om ni kommer se den när den kommer på bio :)
 
Kommentarer
Postat av: Annika

Jätte fin blogg :D

Svar: Tack så mycket! :D / Dimitra & Elizaveta <3
Elizaveta Komarova

2013-07-15 @ 17:18:27
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!