Here comes trouble!

Glömde helt bort att det var min namsdag idag/igår (20:e juli) mamma väckte mig och Ello och frågade om vi skulle äta frukost innan vi åt tårta och då frågade jag varför vi skulle äta tårta för Kikis födelsedag är ju inte förenst nästa vecka men då sa mamma att mormor hade köpt tårta för det var Margaretha och jag heter Margaretha så mamma och Ello sa grattis och jag sa Grattis tillbaka till Mamma då mamma också heter Margaretha.
 
Fast både heter det i mellannamn, det är ett släkt namn då mormor också heter Margaretha. Men vi gick upp och jag drack ett glas vatten och gick och la mig igen då jag fortfarande var mega trött och sen kom mormor och morfar och vi åt lite tårta.
 
För mig är det ganska kul att ha namns dag då mitt tilltales namn inte finns i den svenska kalendern, vet ni hur ledsen jag var varje år när alla sa att dom hade namnsdag och frågade mig när jag hade namnsdag och bara trodde att det var tilltalesnamnet som gällde. Dock är inte namnsdag sånt som man firar med presenter eller nåt stort som andra gör i min familj.
 
Men nu ska jag sova så god natt från mig och hoppas ni sover gott :) <3
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!