Vill säga tack till en speciell person på en speciell dag.

Idag. Just idag. Den 16 December 1995. Alltså för exakt 18 år sedan så föddes en person som alltid har varit speciellt för mig. Personen som föddes fick namnet Maria. Personer som känner mig eller läs på bloggen så vet alla vid det här laget vem personen är och troligen vad det är för dag idag.
 
Personen jag snackar om är ingen mindre än min storasyster som idag fyller 18 år. 18 år. Herre jävlar. Så länge har hon funnits på den här planeten. När hon var 2 så fick hon rollen som storasyster. Storasyster till mig. I 16 år har jag fått leva med henne. I 16 år har vi plågat och älskat varandra.
 
Jag har aldrig sagt det förut men det känns som det är dax nu. Maria, min storasyster har alltid varit min förebild. När folk frågar vem min förebild är så har jag alltid sagt Lotta, min halv storasyster och det är sant men bara halva sanningen. För Maria är också min förebild och hon är snappet över Lotta för att Maria har alltid funnit där. Varje dag när jag vaknat så vet jag att hon är hemma och om inte varit hemma så har jag alltid vetat att hon kommer tillbaka. Hon är den som lärt mig massa saker och hon är en stor del av hur jag är som person idag. Jag vet att jag alltid säger det men jag menar det verkligen när det kommer till Maria. Det var hon som lärde mig spela tv och hon som fått mig att göra dom mest dumma sakerna så jag lärt mig massa saker. Hon är en av dom vackraste och finaste människorna som finns i mitt liv.
 
Jag vet att vi typ konstant bråkar och jag vet inte hur många gånger jag bett henne fara åt helvete och jag vet inte hur många gånger hon skrikigt på mig att jag är dum i huvudet. Men när det väl gäller så ställer hon upp. Hon är också den som fattar mina små vinkar. Vi vet EXAKT hur vi ska göra den andra förbannad och vi har också dom dummaste skämten som finns. Dom stunderna som vi sitter i köket vid varsin dator eller när jag sitter vid dator och du pluggar och vi börjar skratta åt det mest dummaste som finns är dom bästa stunderna. Eller när vi jagar varandra med skohorn.
 
Alla minnen man skapar med ett syskon kan ingen ta ifrån än. Nu är hon myndig. Herre jävlar igen. Hon är 18, det är på riktigt. Jag trodde aldrig att den här dagen skulle komma haha, känner mig som en liten mamma men det är bara för att jag bryr mig riktigt mycket om mina systrar. För nu börjar allvaret. Eller jag insåg det när dom första universitet/högskole katalogerna kom... Maria kanske inte ens bor hemma efter sommare. Hon kanske har flyttat och börjat plugga nån annan stans i Svergie eller kanske utomlands och den tanken tar verkligen död på mig. Hur ska lilla jag klara mig utan min storasyster. Hur ska jag klara mig utan att ha nån att se upp till. Hur ska jag kunna vakna och veta att du inte kommer vara hemma eller kommer komma hem.
 
Hur ska jag klara av att inte se dig på flera månader. Varför ska vissa saker vara så sjukt svårt. Men nu ska vi inte vara så deppiga. Jag kommer stå bakom alla Marias val hon gör i livet så länge hon är lycklig och även fast jag kommer sitta och gråta i ett hörn om det behövs.
 
Så sist men inte minst vill jag säga ett ENORMT stort grattis till dig. Världens bästa syster! Döda mig inte...
 
Maria genom tiderna!
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!