Tankar

Jag är rädd. Jag är rädd för så mycket inför morgondagen om jag kan säga så då det redan är måndag. Måndag den 19 Augusti 2013.

Jag är rädd för att personer ska tro att jag är konstig.
Jag är rädd för att folk ska prata bakom min rygg.
Jag är rädd för att personer ska skratta åt mig för hur jag ser ut eller hur jag beter mig.

Listan kan bli lång. Saker som jag är rädd för. Men som jag skrev förut så vet jag att det inte bara är jag som är nervös. Alla är nervösa när dom ska göra nåt nytt. Det är så vi funkar är rädda för det vi inte vet. Man är säkert nervös när man är äldre också.

Man måste bara hitta sitt sätt att ta hand om sin nervositet. Prata med sig själv, gå ut och gå, baka. Alla hat sina egna sätt. Mitt sätt är att gråta och skriva. När jag är nervös gråter jag över det minsta lilla. Dock när ingen annan ser. Sen när jag gråtit klart skriver jag. Jag skriver det första som kommer till huvudet samtidigt som jag sitter där med puffiga ögon. Det är så konstigt för mig. Borde jag inte vara nervös när jag lägger upp saker på bloggen.

Men å andra sidan så är datorn som en lite skydds mur. Jag ser er inte när ni läser det jag har skrivit. Ni kan inte säga nåt direkt till mitt ansikte. Ni måste gå genom min säkerhets vakt. Datorn. Alla kommentarer läs ju av Oss. Mig och Ello. Men en anonym kommentar tar inte på mig. Sånt kan man läsa överallt det är aldrig riktat mot oss även fast det är det.

Men när jag behöver träffa personer face to face blir jag så nervös och under vad personer tycker om mig, kommer jag säga nåt fel. Men det är väl så livet är. Att test sina gränser och se hur långt du kan gå på bara hoppet. Hoppet är ju det sista som lämnar dig och just nu har jag min familj och mina vänner så jag borde klara mig ganska bra.

Ibland måste man vara rädd för det betyder att du gör nåt utan för dina gränser. Kom ihåg, Ge Aldrig Upp! -D






Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!