Min älskade Morfar

 
Idag är verkligen ingen vanlig dag. Jag blir bara lycklig av att tänka tanken. Idag fyller morfar 81. Ni som läser det här vet inte att för några år sedan tror det är 6 år sedan så fick morfar en stroke. Det var verkligen jobbigt för mig och det är det fortfarande, sitter och gråter just nu när jag skriver för jag behöver tänka tillbaka. Jag kommer ihåg det som det var igår när mormor ringde mamma och sa att hon behövde komma för det var nåt fel på morfar och när vi kom hem till dom så låg han i soffan och såg död ut och svamnlade. Så mamma körde in honom i rasande fart och jag och Kiki fick sitta hemma hos mormor och vänta på att pappa kom och hämtade oss så vi fick åka till sjukhuset. Det var så allvarligt då att mormor sa att morfar troligen inte skulle klara sig. Sen dess har han fått en TIA som är en liten strok men som går över efter 1 timme - 1 dygn men han fick alla fall åka in då.
 
Sen har han fått några allvarliga och mindre allvarliga sockerfall. Och här är vi nu. Han fyller 81. En rolig sak är också för 3 år sedan när vi satt och firade morfar fick vi veta att min kusin hade blivit pappa till en liten tjej så det är morfar och fina Stella som fyller år idag.
Jag kan inte vara gladare att jag fått uppleva mitt liv med både mormor och morfar som vissa inte får.
Morfar och Mormor fanns alltid där när jag inte orkade vara hemma och bara ville komma bort. Dom var alltid 5 min bort gång väg.
 
Jag vill bara säga ett stort grattis till Morfar, min älskade morfar. Jag älskar dig sjukt mycket och är så stolt över att du fortfarande finns vid min sida. Du är en av som betyder mest i mitt liv. Idag är det din tur att bli gammal :)<3
 
Bild 1: Bild som hänger i mormor och morfars sovrum och på bilden är det morfar, Maria och Jag för många år sedan.
Bild 2: Från förra året vi firade morfar
Bild 3: Från förra året vi firade morfar
Bild 4: En gammal bild från när morfar,mormor, mamma och pappa var i Grekland
 
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!