That one thing

Godmorgon! :) 
Pappa min bestämde sig för att skjussa mig vilket gör att jag vaknat en timme tidigare i onödan -.- Men det är väl bra på ett sätt för då hinner jag blogga och kanske till och med få i mig frukost ^^
Fick hem mitt Mecenat kort igår (för er som inte vet, Studentrabatter) så nu får jag liiiite rabatt här och var :) 
Skolan är väl lite småtråkig,  har räknat ut att om man går enligt mitt schema så tjänar man ihop 5,40 kr i timmen alltså knappast 6 kr vilket är världens sämsta "lön", SKAFFA HÖGRE STUDIEBIDRAG! 
liksom gå 6,5-8 timmar per dag och få 5,4 för varje timme.. Skulle ni jobba på ett heltidsjobb som betalade er ynka 5,4 kr i timmen? Nej ! Varför ska vi då kämpa i skolan och få en "lön" som knappast räcker till något? Priserna i butik stiger men barn/studiebidragen är lika "låga" 
DESSUTOM så fick man barnbidrag även om man inte gick i skolan, bara för att det bytt namn till studiebidrag när man börjat gymnasiet kan man bli av med det, BULLSHIT! 
Ahja nu lät det som världens bästa debatt (not) men drar bara fram mina åsikter såhär på morgonkvisten :) 
Ska gå och äta nu sen blir det skola sen kanske marknaden sen hem ^^Om inte pappa går med på att åka till ÖoB först ;) 
Vi hörs <3 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!