Ups and downs

Att vakna sjukt ledsen och utmattad, illamående och ha ont, till att vara sjukt glad, se på saker positivt och ha världens höstpepp! Det beskriver mig idag! 

Och hej förresten! 

Som ni kan se ovan så var inte min start på morgonen så positiv och jag satt och grät i bilen på väg till centralen. Jag fick igår ett astma-anfall när jag klivit av tåget i Solna på morgonen, och jag har inte haft ett så pass grovt anfall på flera år vilket gjorde att jag fick panik av att medicinen inte hjälpte vilket resulterade i stress. När jag fått ordning på astman igår så började jag stressa upp mig kring tentan som jag skulle skriva. Som förövrigt inte alls stämde överens med det klassen pluggat på.. Det i sig har resulterat att jag idag, ett dygn senare har upptäckt varför jag haft så jäkla ont i kroppen sen igår morse, jag har nämligen gaser i magen eller det som hos spädbarn kallas kolik. Det i kombination med att vara allmänt utmattad och på återställning från astman gjorde att jag var otroligt förtvivlad imorse. 

När jag kom till skolan handlade jag frukost, drog på mig mina tofflor och  fixade iordning lite varmt te och letade litteratur till våren och sedan började vår nya delkurs om Nya testamentet, vilket har vänt på hela min dag! Jag har för det första aldrig lyckats anteckna sex fullskrivna  A4 på datorn under en föreläsning och dessutom varit så intresserad av det som läraren pratade om. Så jag kände att denna kurs kommer kännas lite bättre (även om de andra kurserna var bra fick jag inte samma glöd) och läraren (precis som alla lärare jag hittills haft på THS) är väldigt professionell och bemötande, förståelig och duktig på att förklara, för mig som har svårigheter med att hänga med på föreläsningarna är det som att sväva på moln, R som är vår lärare i NT, J och P som är våra lärare i filosofi påminner mig väldigt mycket om Håkan, Anders och Sarah på ITG, väldigt trevliga och förstående. Självklart är Å också en väldigt härlig lärare på THS men jag har inte riktigt "förstått" honom som lärare än. 

Sen har jag bara allmänt fått ett bra humör vilket jag tror beror på att jag känner att jag fått ut något av dagens föreläsningar och dessutom ska jag möta upp mamma på stan för lite mysshopping! Sen var tanken på att jag skulle på ett spinning-pass ikväll men jag orkar inte det med mina gaser så jag får vänta med det, dessutom gick jag 45 minuter på löpbandet igår och simmade litegrann efteråt så det kan räcka tycker jag ;) 

Så ja, hur har er dag varit? 
Igår efter tentan unnade jag mig en beställning från cocopanda.se den kanske dyker upp idag eller imorgon 😍
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!