Tjugotre dagar sen sist

Tjena, hej, hallå! 
 
Här sitter jag i vår säng och känner att "fan Liza, du är sämst", börjar tänka på varför och kommer på det : Jag har lovat mig själv att bli bra på något så roligt som bloggen, jag har lovat mig själv att hitta tid, hitta inspiration och främst orka skriva. Men det har inte gått. Det känns som att livet kryper sen starten på det nya året. Förvisso har jag börjat plugga i Uppsala, skaffat jobb och orkat med hemmet men jag vill så mycket mer. Så idag, den 23 feruari så sitter jag strandad i vår säng och planerar allt möjligt. Jag har block och pennor, böcker och datorn och ska planera allt möjligt.
 
Första tanken är att planera långsiktigt, och då menar jag ett år framöver. Jag ska skapa en översikt över året som väntar, sedan ta varje månad enskilt och se över och sen gå ner på veckor, dagar, timmar. Det blir nog bra. Sen ska jag bli ekonom också och försöka bygga upp en ordentlig, hållbar budget för vår minifamilj, för vi har ambitioner för 2016, men vissa saker kräver dessväre ekonomi som håller och pengar som sparas, inte kul men väldigt bra. En tanke till är att jag ska sätta upp årets mål, och egentligen är det redan gjort, men jag ska skriva ner dem och sätta upp dem här hemma, så att jag ständigt ser dem och påminns om vad jag strävar efter. 
 
I detta nu är bilden ovan tagen, men fler grejer än planering ska även ske, jag ska börja med vår hemtenta som ska in om två veckor och omfatta ca 6-10 sidor (minns inte exakt) så tror att det är väldigt lägligt att sätta igång. Sen så behöver en inköpslista sammanställas för det som ska inhandlas inför kommande matveckor här hemma men det tillhör egentligen den ekonomiska delen. Ikväll kommer mina föräldrar hem från Ryssland också och gissa vem som tänker åka hem till mamma då? Jag!! För jag har saknat henne, även fast vi inte ens bor tillsammans så är jag en riktig mamma-gris och vill ha henne nära. 
 
Men nu guys, så måste jag sätta igång med allt, så jag tycker att vi hörs vid senare! 
 
Puss!
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!