April - Juni 2016

April 2016 
 
Jag köpte ny kamera! En sony A5000 som jag velat ha hur länge som helst, men jag använder den alldeles för sällan. Jag har ett mål att använda den flitigare under 2017, men vi får se hur det går. 
 
 
Jag insåg att Uppsala har en större del i mitt hjärta än jag trott, jag blev på nytt förälskad i Uppsala, min hemstad. 
 
 
Vi åkte på spontanresa till Nybro, där vi bara var över helgen. Träffade Bella för första gången på tre år och sen dess har vi setts minst 100 gånger känns det som. Så himla glad att jag hittade tillbaka till min "lillasyster"! 
 
Bilen vi hade innan började krångla och det slutade med att vi den 22 april 2016 blev ägare till en sprillans ny Jaguar XE, bästa genomtänkta spontanköpet jag och Mikael har gjort hittills tror jag! 
 
Maj 2016
VI ÅKTE PÅ KONFIRMANDRESA TILL BERLIN! 
En resa som jag sent kommer glömma, jag vart helt kär i den staden. Vi var där i en vecka och det kändes som på tok för lite för en sådan stad som Berlin. Jag vill så gärna åka tillbaka och ha mer tid för att upptäcka allt som finns där! Det är typ ett mål inför 2017, eller egentligen bara fler resor! 
 
FOTON TAGNA AV: G.G. OCH R.R.
 
Jag var i Enköping över dagen och lunchade med killen som jag kallade för min första kärlek en gång i tiden, men kan säga att det bara var ännu ett bevis på att jag valt rätt väg bort från honom. Vi är så olika som människor idag så jag är glad att jag hittade till min Mikael. 
 
 
Sommaren kröp sig närmare, och jag låg mycket i trädgården och läste medan Tyson sprang hejvilt runt och lekte. 
 
Juni 2016
Jag skrev dessvärre bara ett inlägg i bloggen, men jag kan berätta mycket på egen hand ;) 
Juni började med skolavslutning i princip och sedan rullade det på. 
 
Jag och Mikael firade vår 2-årsdag och han FRIADE! Det var jättemysigt, en varm sommardag, fika på en filt och han ba ställer frågan och drar fram en ring? Jag vart paff, även om jag väntade på dagen så var jag inte beredd. 
 
 
Samma vecka åkte vi på en kryssning till Helsingfors, middag på båten och sen vandring i ett kallt Helsingfors, det var mysigt att bara strosa runt och bara vara. Kändes lite mysigt sådär. Tanken är väl att vi ska åka bort på 2017 årsdagen men det får vi se hur det blir! 
 
Jag fyllde 20 år och Bella kom till oss i Uppsala, vi hängde på Gröna Lund, Mall of Scandinavia och myste runt!
Allt detta firades av min och Mikaels släkt så vi fick många små men ack så värdefulla och fina paket av släkten! 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!