Yeah I got a first class ticket

Godmorgon bloggisen! 

Just nu sitter jag, precis som igår, på väg till skolan och jag kan säga att jag älskade skolan redan när jag klev in där igår. Skolan är inte så stor och håller till på två plan, vi har en restaurang och massvis med små hak ca 300-400 meter bort (maten är viktig OK?), eleverna är trevliga och det var inte så svårt att prata med någon, någon direkt stelhet existerar inte. 

På förmiddagen så lärde jag känna en kvinna som jag spenderade förmiddagen med innan vi blev tvungna att skiljas åt och gå till våra tvärgrupper. Men tvärgrupperna var också underbara och efter det så gick jag tillsammans med en kurskamrat och två tjejer från tvåan på en promenad och pratade om allt möjligt, det var väldigt kul och skönt på samma gång. 

På eftermiddagen så "lekte" vi med studentkåren och fikade, lärde även känna ytterligare en person från årskurs 2 som gav mig väldigt värdefulla tips! Så i en enkel sammanfattning kan jag säga att alla är otroligt trevliga och snälla. 

Det jag är mest nöjd med är väl att schemat varierar varje vecka, och att det inte var svårt alls att hitta samt att min pendeltid (som är på ca 90 minuter) inte alls är farlig, vissa som bor i Stockholm har längre tid än mig att ta sig till skolan vilket jag tycker är lite intressant. 

Men nu ska jag gräva mig ner i "Elsas mode" tills mitt byte till buss. 
Kram 


Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!