Juni 2014

Oh well, det som hände under Juni är delvis ursuddat ur mitt minne :P Men här kommer ett försök till en någorlunda sammanfattning av mitt juni. 
 
Månaden började med att vi landade på Arlanda och möttes av föräldrar fyllda av saknad då vi återvände från Taizé i Frankrike! Minns att jag var jättehungrig och det första jag bad om var en måltid på MAX ;) Kommer till och med ihåg att jag beställde Frisco burgare med coca-cola och smält cheddardip till pommesen. Herregud vad jag hade saknat "vanlig" mat jag är van vid! Maten var helt klart en egen upplevelse utöver resan. 
Två "mumsiga" luncher, böt ju till och med ut mitt äppelmos mot tonfisk med ris bara för att äta nåt annat än de på bilden nere.
 

Den 5/6 gick jag på sommarlov, vilket rent officiellt även var mitt sista sommarlov någonsin. Det var hur hemskt väder som helst på dagen, ösregn och allmänt dystert men mot kvällen blev dagen bara bäst, anledningen till det var att jag och M äntligen blev "officiellt" tillsammans och jag är än idag överlycklig över detta faktum, dock så säger vi att vi blev tsm 6/6 bara för att det är "enklare att komma ihåg nationaldagen".
Bilden är dock tagen i Juli men här har ni mig och min halva <3 
 
 
Den 8/6 gick ännu en konfirmation av stapeln, nu i Norra Hagundas församling, det var min andra konfirmandgrupp och well, jag känner mig bara gammal av det faktum att jag precis har träffat min tredje grupp, vart tar tiden vägen?!?  
 
Den 11/6 tog M och Maria studenten och det var nog mer känslosamt för mig, för jag insåg att jag skulle ta studenten 1 år senare och här sitter jag nu med ett knappt halvår kvar till studenten! Herregud! Var i alla fall på M's utspring och sedan på Marias mottagning :) 
 
Bara två dagar senare befann jag mig på Friends Arena med Dimitra, Kiki och Hanna för att se 5SOS och 1D, helt klart en annorlunda konsertupplevelse med först massor av köende (slår dock inte väntan på Justin 2012) och sen bara någon timmes vilande (kan inte ens kalla det sömn) för att sen mosas in i en bil fullproppad med väskor och åka till hamnen i Stockholm för att påbörja sommarens äventyr. Vi åkte båt över till Åbo och bilade därifrån till Ryssland där vi stannade i två dagar för att sedan ta flyget till Turkiet, delar av min familj och jag :D I Turkiet hade vi två härliga veckor av all-inclusive och min 18-års dag firades även där, först med en liten Photoshoot på morgonen och sedan en festlig middag och nattklubbsbesök! :D
 
 
Mot slutet av juni återvände vi till Ryssland och hade en veckas vistelse i St:Petersburg, staden jag inte varit i på 10 år, det var känslosamt sista kvällen och herregud vad jag vill återvända dit. Bjuder på massor av bilder, dem får tala för sig själva ;)
 
Något svenskt i Ryssland, jag blev fett förvånad! 
En trött jag med de ryska "Dem tre musketörerna" 
Försökte SWAG:a till det med en för FAKE Obama.
Åt världens godaste mat VARJE DAG! Jag kan bosätta mig på alla restauranger och Caféer i St: Petersburg.
Daniboi döptes i Rysk Ortodox Kyrka, jag är då gudmor och han i blå tshirt gudfar, sen har ni prästen i massa krims-krams. 
Klockan halv 12 på natten svensk tid (02:30 lokal tid) fick jag och mamma sötsug så käkade massor på ett konditori.
 
Återigen MATEN! Här på en japansk restaurand och deras Yakuniku! 
 

Ska kasta upp Juli och Augusti snart, promise ;) 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!