Lokas nya smaker!

 

Idag när vi var på ICA Kvantum såg jag att Loka Crush fanns i 140 cl flaskor och jag som testat Citron innan tyckte att jag kunde köpa med alla tre och recensera på bloggen! Dessa finns även att köpa i mindre flaskor på 50 cl att ha med sig eller om man bara vill smaka ;)

Så här står det på flaskan: Loka Crush innehåller juice och friskt, kolsyrat vatten från hälsokällan i Bergslagen. Fräscht och gott – helt utan konstigheter, bara naturliga konserveringsmedel

 Hallon:

Innehåller: Juice från koncentrat (päron, äpple, citron, hallon, fläder)

Doften på denna påminner om MER – Skogsbär och det ser jag som ett plus, smaken är rätt så svag och smakar också mer som skogsbär än som rena hallon. Eftersmaken är kvar ett tag men annars tycker jag den smakar vanlig Loka, och jag gillar inte bubbelvatten annars så det drar ner lite. Så även om jag gillar den otroligt mycket smakar den saft och inte hallonsmaken man förväntade sig.

Av mig får Loka Crush Hallon 2,5/5 poäng.

 

 

 

Citron:

Innehåller: Juice från koncentrat (päron, äpple, citron)

Doften och smaken av denna påminner om ett slags godis man kunde hitta bland lösvikterna, Dennis hette det och slutade säljas för något år sedan på vissa ställen. Röda, gula och gröna pluppar som var otroligt goda om man frågar mig. Denna är inte lika söt i smaken som Hallon och känns därför mycket friskare att dricka till maten om man vill ha något annat än vanligt kranvatten som inte smakar för mycket bubbelvatten.

Denna får 5/5 poäng!

 
 

 

Päron:

Innehåller: Juice från koncentrat (päron, äpple, citron)

Den doftar som pärondryck vilket gör det tydligt att det är just päron du har i glaset och inte något annat som dem andra två.  Denna ligger någonstans mellan Hallon och Citron vad gäller sötma vilket är överraskande då jag trodde denna skulle vara lika söt som vanlig pärondryck. Likt Citronen är den uppfriskande och inte alls för söt vilket gör att den passar att dricka till allt enligt mig. Minuset är att den inte alls har någon eftersmak.

4/5 Poäng.

 
 
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!