Vice Rektorn och tandläkaren

Jag gjorde en sak jag aldrig gjort förut eller två saker jag aldrig gjort förut!
 
Det första var att idag på matte lektionen så blev jag så less så jag gick till vice rektorn och sa att jag vill byta matte grupp. Inte för att det är stökigt i klassen eller nåt sånt utan för att Matte läraren är en fucking idiot. Dom senaste (4 senaste) lektionerna (1 timme och 1 kvart) har jag suttit och gjort inget. Hon kommer fram och frågar om jag behöver hjälp och när jag säger "Ja" så går hon vidare till nån annan. Hon förklarar inte ens hur vi ska göra. Jag kan gå runt i klassrummet och göra lite vad jag vill och hon säger inte till. Idag satt jag med mobilen på lektionen och hon kom fram och sa "Dimitra, kan vi lägga undran mobilerna" och jag svarar "Vänta" och nickar och går vidare. En riktigt lärare skulle stå och vänta tills jag lagt undan mobilen och sen hjälpt mig. Min bok låg stängd hela lektionen och jag gick 25 min innan lektionen slutat och hon brydde sig inte alls.
 
Matte är mitt svåraste ämne och jag har extremt svårt för det så jag behöver verkligen en lärare som kan förklara saker på 10 olika sätt 1000 gånger om och det gör inte hon. Så jag hoppas att jag får byta för annars kommer jag få F i matte.
 
Det andra jag gjorde var att jag gick in till tandläkaren ensam. Har aldrig gjort det förut då jag alltid har varit hysteriskt rädd för tandläkaren men det gick ganska bra. Var bara en koll. Hon sa att mina tänder var jättefina och jag verkligen skulle vara stolt över dom. Hahaha älskar mina fina tänder :) Men allt såg bra ut så det betyder att jag inte behöver gå dit förenst nästa år igen :)
 
Nu är det helg som gäller, vet inte hur morgon dagen kommer se ut då jag fortfarande är lite hänging men troligen blir det att kolla på innebandy cup. Skulle egentligen behöva träffa vissa personer för att prata med dom. Men får ta det nån annan gång!
 
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!