Natt inlägg

Det är natt och vad gör jag bäst då? Jo tänker för mycket!
 
Men jag vill bara säga förlåt för att jag har varit så dålig på att blogga och enda anledning för det är att jag inte mår bra med mig själv. Ni vet det där lilla självförtroendet man har? Det sprang iväg för mig och spred ut sig på tusen olika platser och jag håller på att fånga tillbaka det just nu. Jag vet också att jag inte är den enda som har dåligt självförtroende. Det har blivit extremt vanligt bland tonåringar. Både bland killar och tjejer!
 
Egentligen fattar jag inte varför man har dåligt självförtroende för det finns ju bara en av sig själv eller hur?
Ingen är som du och du är perfekt som du är, sen om du vill gå ner i vikt/gå upp i vikt. Så är det ditt val sålänge du mår bra med dig själv. Det där är nåt jag är expert på! Säga till andra hur underbara dom är och hur perfekta dom är och att dom inte borde bry sig om dom är för tjocka eller för smala, eller om dom tycker att dom har en konstig näsa/förstora lår som går ihop iställer för ett thight gap.
You get my point?
 
Jag stannar aldrig upp och kollar mig själv i spegeln och tänker, men herregud vad fin jag är idag, eller wow kolla mitt hår, eller wow kolla jag har inget tight gap men jag är skit snygg alla fall. Jag tror att man måste göra det då och då för att själv inse att även utan all smink/hårprodukter så är man snygg. Helt neutral. Det är svårt och vissa kanske tycker att det är egoistisk men va fan, man måste vara lite egoistisk ibland!
 
Det jag försöker få ut ur den här texten är att du, ja du som läser det här. Du är perfekt som du är! Gå till närmaste spegeln och säga nåt snällt till dig själv. Eller vänta gör det 1 gång VARJE dag. Precis innan du går till skolan! Deal? Om du gör det så gör jag det också!
 
För jag vet inte vad du tycker men jag är riktigt trött på att hata mig själv. Jag kan inte ändra på hur jag ser ut, det är bara såhär jag ser ut och om nån annan inte gillar det så är det deras problem för jag ska börja älska mig själv. 
Du är unik och det kan ingen ta ifrån dig.
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!