Godmorgon

Godmorgon är väl lite sent att säga. Själv vaknade jag för ca 1 timme sedan, men jag ska inte klaga somnade vid 4 inatt. Sitter och lyssnar på Diana då mamma har tagit min mobil för att se hur länge jag kan vara utan den. Känner inte något stort behov av den just nu men tycker synd om nån smsar och inte får nåt svar :(
Men det kommer säkert gå bra! Ska försöka hålla mig till halv 5 då vi ska till mormor och morfar!
 
Kan ni tänka er att vi har blivit så besatta av mobil telefoner? Vissa skulle aldrig klara av att lämna ifrån sig sin mobil i typ 5 minuter. Men samtidigt förstår jag det för man har verkligen allt i sin mobil, eller alla fall jag. Jag skulle aldrig kunna ta hemtelefonen och t.ex ringa Ello då jag inte kan hennes nummer i huvudet. Sen kan man kolla hur mycket klocka är, man har tillgång till internet, sms, kalender, foto. Man har allt som för ca 40 år sedan inte fanns. Förr behövde man ha en armbands klocka för då fanns inte en lite maskin som höll koll på den till dig. Internet fanns inte. Sms? Det hette handskrivna brev. Kalender hade man hemma på väggen. Foto tog man med en liten rulle som man stoppade in i en lite plast fyrkant och sen fick man framkalla bildera.
 
Jag kan älrigt talat säga att jag inte skulle klara mig om jag åkte tillbaka 40 år i tiden! Men personer som föddes för 40 år sedan visste ju inget annat så dom kunde ju inte exakt klaga. Men tänk om typ 10 år undra hur långt tekniken har kommit då? Man kanske kan ladda ner mat? Eller det kanske blir som på filmen Wall-E? Vem vet ;)
 
Nu ska jag ta min fina kamera och ta lite bilder, för hösten kommer med stora steg just nu!
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!