Bye bye bye

Idag så tänker jag ta upp något som är väldigt viktigt. Självkänsla och självförtroende som jag vet att många inte är nöjda med, det är svårt att ha ett bra självförtroende och en bra självkänsla för majoriteten vilket jag förstår. Jag menar titta på alla idealen som finns, och all press som ligger på oss det är sjukt att vi ungdomar ska utsättas för all press. Vi ska ha bra betyg se bra ut, ha bra vänner, sköta oss, alla ideal från reklam osv! Herregud, inte konstigt att så många inte mår bra! Jag fick en fråga för några dagar sen som jag har funderat på sen dess. En person frågade mig hur jag gjorde för att ha ett bra självförtroende och en bra självkänsla. Jag tycker att det är en svår fråga eftersom att jag inte själv vet, precis som alla andra så har jag svagheter. Mitt självförtroende är det inget större fel på det är väl hur jag känner om mig själv dvs. min självkänsla. Alltså jag har svårt med mitt utseende eftersom att jag är perfektionist så blir jag i princip aldrig nöjd jag kan stå tre timmar framför spegeln om jag ska iväg och något måste se bra ut, sedan när jag åker iväg så är jag ändå inte nöjd. Så det är väl min svaghet, jag är perfektionist när det gäller mig själv men det är bara något man behöver jobba med! Ibland har man dåliga dagar, ibland så känner jag mig tjock eller så känner jag att jag har en dålig hairday då vill man inte ens lämna huset iaf inte jag. Och när det gäller självförtroendet just det tror jag att jag har så pass bra eftersom att jag blev mobbad när jag var yngre, sedan så började jag säga ifrån till slut och sen dess så började jag tro att jag kunde faktiskt göra något vettigt. Idag låter jag i princip ingen ge mig onödig skit, då säger jag ifrån. Man ska aldrig ta skit som grynet en gång sa. ;) Haha nej men allvarligt ta ingen onödig skit, för dem som faktiskt mår riktigt dåligt. Jag menar för att bara börja det hela så har vi alla människor ett värde! DU kan göra vad du vill den enda som har rätt att stoppa dig själv och dina chanser för att sprida ut dina vackra vingar det är faktiskt du. Folk kan försöka säga åt dig vad som är rätt och fel men i slutändan så är det du som gör dina val. Så kör i vind ba! Inget kan stoppa dig och din awesomness! När någon vill snacka med mig och vill dissa någons stil så säger jag nej det gör jag inte. Jag säger aldrig att någon är ful eller något sånt, för jag tycker alla har något vackert. 
DU ÄR VÄRDEFULL FÖR GUDS SKULL. <3 / MAGGI
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!