Heldag i storstan!

Nu äntligen har jag kommit hem från Stockholm! Hade en riktigt trevlig dag faktiskt som började redan 9:50 med träff på Centralstationen med konfirmandgruppen och vissa KU:are. Vi tog tåget mot Stockholm och var framme tio i elva. Kom fram till Gustav Adolfs kyrka precis när klockorna ringde så var bara att gå in och sätta sig på en av bänkarna och sitta igenom en Högmässogudtjänst.. Hur lång kan en sån vara? Typ en timme? Anyways så slutade den 45 minuter innan restaurangen vi skulle på öppnade så vi spanade in Olof Palme's grav, kändes rätt så coolt! Gick till restaurangen som hette Mongolia Djingis Khan Barbeque och där käkade vi mongolisk BBQ buffé vilket satt riktigt bra i magen. Efteråt gick vi en promenad till Rival där Rainman med Robert Gustafsson och Jonas Karlsson i huvudrollerna spelades upp. Vi hann shoppa lite snabbt på 7-eleven innan teatern och själva föreställningen var U.N.D.E.R.B.A.R! Litteraly den bästa jag någonsin sett! Den innehöll roliga och mindre roliga scener och Roberts sätt att spela den autistiske Raymond var ju helt underbart ! 
 
Inne på Stockholm Central efter att vi handlat mat på McDonalds så såg vi PH deltagaren Samir så blev att hälsa på honom och ta bild! Han är ju DÖSNYGG IRL ! Han är snygg på tv också såklart men mycket charmigare IRL! Vart lite fangirl där.. Sen så blev det lite knäppt med tåget så slutade med att jag och DImitra satt uppe (åkte dubbeldäckare) där bagaget ska stå... Knas det kan bli ibland alltså ! 
 
Nu sitter jag i badet och ska skriva en ny grej jag kom på, nämligen ett nyårsbrev. Ska skriva en liten sammanfattning av 2013, förväntningar och önskningar inför 2014. Och i det brevet ska allt negativt och positivt stå med, sedan läggs det under granen och jag läser det 1 januari 2014 och sedan 31 december 2014 tillsammans med ett nytt brev, så fortsätter man så ;) Då kan man även bocka av allt bra och dåligt och alla mål man uppfyllt ! 
 
Sen vågade jag göra något idag som jag velat under hela dagen men inte vågat och det kan vara påväg någonstans men kanske inte ;) Mer om det sen ! :D 
 
Nu ska jag hur som helst skriva brevet och duscha 1/3 skoldagar imorgon.. Slutar ju på onsdag och då har jag gått gymnasiet i 1 1/2 år!!! HELT JÄVLA SJUKT JU!!! 
 
Bild 1: Jag imorse
Bild 2: Jag och Samir, båda jäkligt slitna
Bild 3: Selfie med Dimitra på toalett #standard
Bild 4: Palme's grav! 
 
 
 
Kommentarer

Har du något att säga till mig?

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-mail: (den ser bara jag)

Har du någon blogg?

Lämna din kommentar:

Trackback
Om Mig
Elizaveta, 20, Uppsala.

Välkommen till min värld!
I bloggen får du följa mig, Elizaveta, som i dagsläget pluggar till att bli präst i Svenska kyrkan. Du får utöver mina studier även följa med i min vardag med fästman och hund samt planer inför stundaned bröllop och annat roligt! Jag hoppas du trivs här, och har du några frågor är det bara att kommentera!